Frequently asked questions

Wat zijn de in- en uitchecktijden?
Inchecken kan vanaf 15u, uitchecken moet voor 11u, tenzij anders vermeld.
Kan ik meerdere nachten boeken?
Je kan maximaal twee opeenvolgende nachten boeken. Zo willen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk lezeressen van onze caravan kunnen genieten.
Worden er reserveringskosten aangerekend?
Nee, er worden geen reserveringskosten aangerekend.
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Nee. Omdat het een tijdelijke actie is en de beschikbare data sowieso beperkt zijn, zijn wijzigingen helaas niet mogelijk.
Kan ik mijn boeking annuleren?
Je mag je boeking annuleren, maar de kosten (€ 80 p.n.) worden niet terugbetaald.
Hoe weet ik zeker dat mijn boeking werd geregistreerd?

Na het boeken ontvang je een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je bij je registratie hebt opgegeven. Check zeker je spamfolder als je de mail niet ontvangen zou hebben. Als je ook daar niets terugvindt, stuur dan een mailtje naar flaircaravan@flair.be.

Hoe krijg ik mijn waarborg terug?
Bij vertrek zal nagekeken worden of de caravan en alle ter beschikking gestelde goederen in hun oorspronkelijke staat achtergelaten werden. Als dat zo is, dan krijg je je waarborg meteen terugbetaald.
Zijn kinderen welkom?
Kinderen zijn zeker welkom, maar weet dat jullie in hetzelfde bed slapen aangezien er maar één groot bed voorzien is (190 cm x 190 cm). Ter info: de afmetingen komen overeen met het formaat van een binnentent voor drie personen, dus het kan zeker.
Flair is niet verantwoordelijk voor eventuele ongevallen, dus je bent zelf verantwoordelijk voor (de veiligheid van) je kinderen. Door de aanwezigheid van tal van beekjes en vijvers op het domein van Kasteelhoeve Wange, Plantentuin Meise en Wijndomein Thilesna is een verblijf met (kleine) kinderen wel afgeraden.
Mogen er meer dan drie personen op de locatie overnachten?
De caravan is bedoeld als verblijf voor maximaal drie personen. Het meenemen of te slapen leggen van lifters of “externe overnachters” is niet toegestaan.
Wat moet ik zelf meenemen?
Neem zeker een hoeslaken, kussensloop en slaapzak of dekbedovertrek mee, en vergeet ook je handdoeken niet. Check daarnaast per locatie of je er eten kan bestellen, of er restaurants in de buurt zijn en of je beter zelf iets te eten meebrengt. Er wordt een goodiebag met wat hapjes en drank voorzien, maar neem liever zelf nog wat mee. Onze Flairfrigo zorgt dat al jouw producten dagvers blijven.
Zijn er een badkamer en toilet in de caravan?
Er is een klein badkamertje met lavabo, zodat je je kan opfrissen en je tanden kan poetsen. Een douche is niet voorzien en er is ook geen toilet in de caravan, maar op de meeste locaties kan je gebruikmaken van de sanitaire voorzieningen (douches en toiletten) ter plaatse. Het domein van de Grotten van Han, Plantentuin Meise en Wijndomein Thilesna vormen een uitzondering. Daar logeer je midden in een natuurgebied, dus zijn er geen douches beschikbaar. Er wordt wel een mobiel toilet naast de caravan geplaatst.
Is er een keuken in de caravan?
Er is een minikeuken met ijskast en lavabo. Er is ook een kookplaat op gas, maar om veiligheidsredenen is die niet aangesloten en kan je die dus niet gebruiken. Op sommige locaties kan er gebarbecued worden. Dat dien je op voorhand af te stemmen met de eigenaar van de locatie.
Is er wifi?
Het doel van een overnachting in de Flaircaravan is volledig tot rust komen en ontstressen, dus wifi is vaak niet aanwezig. Je kan dat het best navragen bij je aankomst.
Mag ik een huisdier meenemen?
Nee, huisdieren zijn niet toegelaten in onze caravan.
Is er een huishoudelijk regelement?
We vragen jullie om de caravan en alle goederen met respect te behandelen. Daarnaast dient elke gast zich te houden aan het huishoudelijk reglement, dat je bij aankomst in de caravan vindt. Overtreding van dat reglement kan een vertrek uit de caravan zonder terugbetaling van de huursom tot gevolg hebben.
Hoe ervaar ik een ontspannen aankomst en verblijf ten tijde van COVID-19?
We hebben ons goed geïnformeerd bij RECREAD, de federatie van de recreatieondernemers, en zullen je als bezoeker ten allen tijde informeren over de nodige maatregelen rond COVID-19. We hechten veel belang aan hygiëneregels en richtlijnen rond social distancing. Die regels worden ook weergegeven in de caravan: ze worden duidelijk gemaakt op basis van pictogrammen en verklarende tekeningen. We voorzien voldoende zeep en desinfecterende middelen. Het dragen van een mondmasker in de caravan is niet verplicht.

De uitbaters en het onderhoudend personeel werden geïnformeerd over de hygiënische maatregelen. De volledige infrastructuur wordt met periodieke regelmaat volledig schoongemaakt. Ook de sleutel en ander toebehoren worden voor en/of na afgifte ontsmet.

Na elk verblijf wordt er extra aandacht besteed aan de schoonmaak van de caravan en het ontsmetten van alle handcontact-punten. Het verblijf wordt tijdens de schoonmaak minstens 20 minuten goed verlucht.

We beheersen het aantal gasten dat tegelijkertijd op de locatie mag zijn. Daarom is het verboden om met meer dan drie personen in/rond de caravan aanwezig te zijn (excl. de gastheer en onderhoudspersoneel). Bezoek is vooralsnog niet toegestaan.

Maatregelen die je als bezoeker kan nemen:

  1. Hou anderhalve meter tegenover de medewerkers/de gastheer/de gastvrouw/het onderhoudspersoneel en alle andere personen die tot je huishouden/bubbel behoren.
  2. Was telkens je handen vóór je bezoek aan een sanitair (of ander) gebouw, bij het verlaten van een sanitair (of ander) gebouw en bij je terugkeer.
  3. Draag steeds een mondmasker op plaatsen waar sociale afstand moeilijker is.
  4. Keer na het gebruik van recreatievoorzieningen direct weer naar je verblijf terug.
  5. Blijf thuis of vertrek onmiddellijk van het terrein als je je ziek voelt of een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest en temperatuurverhoging (vanaf 38 °C).
  6. Blijf thuis of vertrek onmiddellijk van het terrein als iemand in je huishouden koorts heeft (vanaf 38 °C) en/of benauwdheidsklachten inzake ademhaling ervaart.
  7. Schud geen handen.
  8. Volg altijd de aanwijzingen van de bedrijfsleiding en medewerkers op.
  9. Betaal indien mogelijk contactloos (pin of mobiel).

De zwemgelegenheden zijn bij voorkeur gesloten. Het openstellen en gebruiken van recreatieve zwemgelegenheden verloopt in voorkomend geval conform de geldende voorwaarden van de nationale veiligheidsraad inzake zweminrichtingen en gedeelde sanitaire inrichtingen van zwemgelegenheden. De sector maakt gebruik van de veiligheidsprotocollen die algemeen voor de zweminrichtingen opgesteld worden.
Op ligweides worden de maatregelen qua sociale afstand geafficheerd en gegarandeerd. We volgen de maatregelen van de nationale veiligheidsraad goed op.

Ook op de parkeerplaatsen behou je verplicht anderhalve meter afstand.

Wees je ervan bewust dat je er door de gastheer of -vrouw op aangesproken kan worden als je de regels niet naleeft.

Hoe kan je een besmetting met het coronavirus voorkomen?

Meer info vind je op Info-coronavirus.be

Ik vind hier geen antwoord op mijn vraag. Wat doe ik?

Je kan mailen naar flaircaravan@flair.be. We sturen je zo snel mogelijk een antwoord.

Gebruiksvoorwaarden

No items found

Cookie Instellingen